maanantai 21. toukokuuta 2012

Jorinat ja Basso, Aavan salainen ase.


Noniin heimolaiset. Aika jorista.

Runttaukset ja studiointi ohi. K on astunut siviilielämän tuolle puolen - kurkkusalaatin ja lippaan vedon ihmeelliseen maailmaan. 

Todellisuudessa mies ei ole hämmennyksestä millänsäkään, vaan jatkaa seikkailuaan musiikin parissa - PV:n soittokunnan äänimiehenä. K:n TJ-kommelluksia voit seurata http://aani-karsa.blogspot.com/

Kevään loppukiriä pinkomaan jää jäljelle siis kaksin S ja Aksu. Ja hommaa on pelottavan paljon.

Nopea listaus tulevista koitoksista:



Edit

Bassot

Edit - lisää
Cleanit
Edit - oi kyllä vielä
Orkestraatiot
Äänisuunnittelu/Äänimaisemat
Akustiset kitarat
Vokaalit - lyriikat



Miksaus

Masterointi

+ liikaa Editointia

5 kappaletta, jokaisen keskipituus noin 5 minuuttia.
Nauraakko vai Itkeäkkö?
No tarkoitus on oppia mahdollisimman paljon uutta ja siinä sivussa luoda jotain säväyttävää myös musiikillisesti.

Tehtävänjako: 

Aksu editoi ja siistii rumpuraidat
S alkaa punoa hampaita kiristyttäviä bassolinjoja 
syöksyy kurkkusaalaattiin pukeutuneena männikössä
EH?

Bassot malliin Aava:

S-miehellä rapian kuukauden mittainen tauko projektissa alla. Eletään helmikuun loppupäätä. Pakkanen hellii sopivasti ja sen kireys ajaa S:n sisätiloihin. Tietoteknistä puolta on päivitetty tasaisesti - sekä päänsisäistä että rautatason. Sormet on jäässä.
Bassoa ei ole.

Kehään astuu jokaisen itseään kunnioittavan tosimuusikon suurin häpeätahra - VST-instrumentti.
Köyhän miehen Steve Harris asuu pahvilaatikossa, jonka kannessa lukee ”Spectrasonics Trilian”.


Pahan kätyri.

 Noin viikon aikana syntyivät ensimmäiset kokonaisvaltaiset luonnokset suoraan gridiin. 
Näitä sitten sovitettiin eksaktimmin kitaraäänitysten, rumpuedittien ja vielä miksauksenkin aikana. Hienosäätö taimiin tehtiin nopeammissa kohdissa nuotti nuottilta tasapainoillen rytmikitaran ja rumpujen iskujen kanssa. Tässä duunissa näppäinkomennot ovat todella aikaasäästäviä. Mahtavinta tälläisessä työskentelyssä säveltäjän kannalta on kaiken muokkauskyky vielä loppuhetkilläkin. Koko sävellys voi elää ja sitä on mahdollista muuttaa jatkuvasti. Artikulaatio sinne ja toinen tänne. Hiukan suorempaa tuohon ja hieman rytmikkäämpää vivahdetta puolestaan tähän. 


Alussa oli mitä oli. C2:sen alapuoliset nuotit on artikulaatiovalitsimia, ylempänä itse nuotit.


Lopussa. Melko rauhallista menoa - tässä rummut/kitaratkin puskee lähelle gridin timee vielä.
Rummut ja kitarat aavistuksen etuajassa, joten bassoon taimikorjausta.

Näin ne Aavan bassot sitten jyrähti.
Peace. Muistakaa syödä pinaattia.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti